Chcesz się umówić na wizytę?
☎ Zadzwoń: 24 366 70 52 lub 690 318 300
✒ napisz: przychodniaoaza@wp.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego
zarejestruj się bezpośrednio – osobiście lub przez osoby trzecie – w siedzibie Przychodni Oaza, mieszczącej się w Centrum Medyczno-Rehabilitacyjnym OAZA w Płocku, przy ulicy Tadeusza Garleja 3 (osiedle Winiary, naprzeciw tężni solankowej)
Godziny przyjęć:
poniedziałek – piątek: godz. 8.30 – 16.30
Rejestracja od 8.30 do 16.30
Warto wziąć ze sobą aktualne wyniki badań, tomografii, rtg, a także wszelkie inne dokumentujące wcześniejszy przebieg leczenia.

Skierowanie na rehabilitację
Leczenie zachowawcze w Przychodni Rehabilitacyjnej Oaza nie wymaga skierowania. Jest ono jednak niezbędne w przypadku pacjentów po operacjach. O rozpoczęciu rehabilitacji decyduje lekarz prowadzący.
Oferta Przychodni OAZA
Przychodnia Oaza oferuje konsultacje lekarskie różnych specjalności oraz szeroki zakres zabiegów rehabilitacyjnych z zakresu:
- fizykoterapii,
- kinezyterapii,
- masażu.
Przychodnia specjalizuje się w rehabilitacji:
- po urazach narządu ruchu (np. po urazach sportowych),
- po zabiegach operacyjnych (lub przedoperacyjna),
- w leczeniu zachowawczym,
- jako prewencja dolegliwości bólowych,
- w leczeniu bólu kręgosłupa i stawów obwodowych.
Organizacja zabiegów rehabilitacyjnych
Przygotowanie do zabiegów:
- Na rehabilitację należy zabrać: obuwie na zmianę, luźny i wygodny strój sportowy, który nie ogranicza ruchów oraz ręcznik. Należy pamiętać, że strój powinien umożliwić fizjoterapeucie dostęp do części ciała, która będzie rehabilitowana.
- Na zajęcia należy przybyć 15 minut przed umówionym terminem i zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia opłaty lub w przypadku karnetu – w celu odnotowania uczestnictwa w rehabilitacji.
- W przychodni znajduje się szatnia z szafkami ubraniowymi pacjentów. Klucze do szafek można odebrać w rejestracji. Po zakończeniu zabiegów pacjent zobowiązany jest do zwrotu kluczyka od szafki do rejestracji.
Zasady bezpieczeństwa podczas zabiegów:
- Podczas zabiegów nie korzystamy z telefonów komórkowych
- Przed zabiegami prosimy zgłosić terapeutom posiadanie rozrusznika lub metalowych implantów
- Przed zabiegiem pola magnetycznego należy zdjąć wszelkie metalowe elementy (zegarek, biżuteria) i wyłączyć telefon komórkowy
- Jeśli w trakcie zabiegów prądowych pacjent odczuwa pieczenie, należy zgłosić to niezwłocznie fizjoterapeucie. Po zabiegu mogą wystąpić zaczerwienienia w miejscu przyłożenia elektrod. Odczyn może się utrzymywać do kilkudziesięciu minut.
Zmiana terminu zabiegów:
- Zmiana planowanych zabiegów jest możliwa jedynie w sytuacjach wyjątkowych (choroba – zaświadczenie lekarskie) po uprzednim zgłoszeniu tego faktu osobiście lub telefonicznie
- Niezgłoszenie się na zabiegi przez 2 dni powoduje skreślenie Pacjenta z cyklu zabiegowego.
Dokumentacja medyczna
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 kwietnia 2020r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. 2020r., poz. 666, z późn. zm.) do indywidualnej dokumentacji medycznej dołącza się:
- oświadczenie pacjenta o wyrażeniu zgody na udzielanie informacji o stanie zdrowia i udzielanych świadczeniach medycznych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą (lub oświadczenie o braku takiej zgody);
- oświadczenie pacjenta o upoważnieniu do dokumentacji medycznej osoby bliskiej (lub oświadczenie o braku takiej zgody).
Powyższe dwa upoważnienia nie są tożsame – stanowią realizację dwóch odrębnych praw z zakresu praw pacjenta.
Wzór Upoważnienia do dokumentacji medycznej znajduje się tutaj.
Do dokumentacji medycznej dołącza się także oświadczenie pacjenta o wyrażeniu zgody na leczenie (w przypadku osoby niepełnoletniej – zgodę rodzica lub opiekuna prawnego).
Udostępnienie dokumentacji medycznej
Wydanie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na wniosek pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej przez pacjenta lub innych organów upoważnionych z mocy prawa.
Szczegół owe informacje na temat zasad udostępniania dokumentacji medycznej znajdują się w obowiązującym Regulaminie Organizacyjnym Przychodni Oaza.
Prawa pacjenta
Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2009, nr 52, poz. 417, z późn. zmianami) podstawowe prawa pacjenta to:
- prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych,
- prawo pacjenta do informacji,
- prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych,
- prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych,
- prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta,
- prawo pacjenta do dokumentacji medycznej,
- prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
Prawa Pacjenta szerzej opisuje obowiązujący Regulamin Organizacyjny Przychodni Oaza.